Společnost Elektrická dráha Praha-Libeň-Vysočany zahájila provoz elektrické tramvaje

8. března 2012 v 10:48 | čt-Kalendarium |  OHLÉDNUTÍ ZA HISTORIÍ
Společnost Elektrická dráha Praha-Libeň-Vysočany zahájila provoz elektrické tramvajeElektrická drobná dráha Praha-Libeň-Vysočany, to byl název druhé pražské tramvajové dráhy a zároveň soukromé společnosti Františka Křižíka, která tuto dráhu zřídila a provozovala. První 2,2 kilometrů dlouhý úsek od Karlínsé vozovny (dnešní zastávky Urxova) na Balabenku byl slavnostně zprovozněn 19. března 1896. O půl roku později byla prodloužena až ke Karlínskému varieté. V tomto úseku si ovšem ještě několik let konkurovala s dráhou Otletovy koňky. V roce 1898 byla trať zavedena až k vysočanské lékárně. Křižíkovy záměry prodloužit trať do Tróje nebo až do Bransýsa nad Labem se nepodařilo zrealizovat.



Tratě byly jednokolejné, ve vybraných stanicích byly výhybky pro míjení vozů. Maximální povolená rychlost byla 15 km/hod. Jezdilo se od 6 do 22 hodin, a to v desetiminutových intervalech. Jízdné do šesti stanic stálo 5 krejcarů, nad šest stanic 10 krejcarů. Zvýhodněná cena se platila ve špičce a při nákupu 25 jízdenek najednou. V roce 1997 zakoupily dráhu s elektrárnou, vozovnou a vozy Elektrické podniky za 2 200 000 korun. Došlo k rozsáhlé rekonstrukci, byl zrušen úsek v dnešní Křižíkově ulici a provoz zůstal jen ve stopě bývalé koňky v Sokolovské ulici. A tady je dodnes.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama