Libeńský most-aktuálně červenec 2009

12. července 2009 v 22:43 |  NOVINKY
aktualizováno 4.8.2009

Libeňský most obsadí dělníci, tramvaje budou mít zákaz vjezdu


3. srpna 2009 14:19
Stav Libeňského mostu je absolutně katastrofální. Most padá a musí být uzavřen. Stane se tak za dva týdny. Regionální organizátor Pražské integrované dopravy už zveřejnil nové trasy tramvají, které se budou muset Libeňskému mostu vyhnout. Jde o šest linek - čtvrtinu všech, co ve městě jezdí.

Autoři:






aktualizováno 27.7.2009

Praha - Hlavní město zřejmě plánuje rekonstrukci Libeňského mostu, při které by měl být most rozšířen z 21 na 26 metrů. To je jen o 70 centimetrů méně než šířka Nuselského mostu. Vyplývá to z podkladů ke stavebnímu řízení, které město zveřejnilo na úřední desce. To se ale nelíbí sdružení Auto*Mat, které usiluje o zklidňování dopravy v Praze. Podle něj navazující ulice nemají kapacitu na to, aby pojaly více aut. Podle radního Radovana Šteinera ale město dosud nerozhodlo, jakým způsobem bude most rekonstruován......celý článek zde ZDROJ ČTK

      oprava spodní stavby inundačního mostu a oprava tramvajové tratě na Libeňském mostě 
Libeňský most (1, 3, 12, 14, 15, 25, 31, 54)
od 1.7.2009 do 23.8.2009, změna od 14.8.2009


od 14.8.2009 (20:00):
1:
změna trasy (zkrácení): PETŘINY - ... - Pražská tržnice - Tusarova (Z) - DĚLNICKÁ
všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 14 do zast. Sídliště Barrandov
3:
změna trasy (odklon): LEHOVEC - ... - Palmovka - Invalidovna - Urxova - Křižíkova - Karlínské náměstí - Florenc - Bílá labuť - ... - SÍDLIŠTĚ MODŘANY - LEVSKÉHO (Z)
12:
změna trasy (zkrácení): SÍDLIŠTĚ BARRANDOV - ... - Ortenovo náměstí - U Průhonu (Z) - DĚLNICKÁ
všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 25 do zast. Špejchar
14:
změna trasy (odklon): SÍDLIŠTĚ BARRANDOV - ... - Výstaviště - Nádraží Holešovice - Ortenovo náměstí - U Průhonu (Z) - DĚLNICKÁ
všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 1 do zast. Petřiny
15:
změna trasy (odklon): ŠPEJCHAR - ... - U Průhonu (Z) - Dělnická - Tusarova (Z) - Pražská tržnice - Vltavská - Vltavská - Těšnov - Florenc - Karlínské náměstí - Křižíkova - Urxova - Invalidovna - Palmovka - ... - NÁDRAŽÍ VYSOČANY - VYSOČANSKÁ (Z)
25:
změna trasy (zkrácení): ŠPEJCHAR - Sparta - ... - Pražská tržnice - Tusarova (Z) - DĚLNICKÁ
všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 12 do zast. Sídliště Barrandov
31:
trasa (polookružně): SPOJOVACÍ - Kněžská luka - Chmelnice - Strážní - Vápenka - Ohrada - Krejcárek - Palmovka (v ul. Sokolovská) - Palmovka (v ul. Na Žertvách) - Palmovka (v ul. Zenklova) - Krejcárek - Ohrada - Vápenka - Strážní - Chmelnice - Kněžská luka - SPOJOVACÍ
náhradní doprava za část trasy linky 1
intervaly: shodné s linkou 1
54
změna trasy (odklon): SÍDLIŠTĚ BARRANDOV - ... - U Průhonu (Z) - Dělnická - Tusarova (Z) - Pražská tržnice - Vltavská - Vltavská - Těšnov - Florenc - Karlínské náměstí - Křižíkova - Urxova - Invalidovna - Palmovka - ... - LEHOVEC
ruší se obousměrně přestupy na Palmovce na linky č. 503, 513 a 603 a na Lehovci na linku č. 512



Důvod: oprava spodní stavby inundačního mostu a oprava tramvajové tratě na Libeňském mostě





ZDROJ ROPID



Libeňský most (12, 25)
od 1.7.2009 do odvolání


12:
změna trasy (zkrácení): SÍDLIŠTĚ BARRANDOV - ... - Ortenovo náměstí - U Průhonu (Z) - DĚLNICKÁ
všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 25 do zast. Špejchar
25:
změna trasy (zkrácení): ŠPEJCHAR - Sparta - ... - Pražská tržnice - Tusarova (Z) - DĚLNICKÁ
všechny spoje pokračují ze zastávky Dělnická jako linka 12 do zast. Sídliště Barrandov

Důvod: špatná statika mostů v ul. Libeňský most v Praze 8





V Praze se jezdí po rozbitých silnicích a zohýbaných kolejích
Libeňský most? Je to jízda o život!
celý článek zde Autor: Veronika Pukačová, David Klempíř


Libeňský most se má proměnit v dálnici

Praha - Při přestavbě se dvakrát rozšíří, aby po něm mohlo jezdit více aut. Na cyklisty se nemyslí
celý článekzde AUTOR Jan Piroch,Pražský deník,24.7.2009




Na Libeňském mostě je, údajně hned na dvou místech, zákaz potkávání tramvají.


O neblahém stavu Libeňského mostu se hovoří už déle, než když Prahou v roce 2002 prošla pětisetletá voda. A je pochopitelné, že ta zrovna ku zlepšení technického stavu zmiňované dopravní stavby nepřispěla. ......................celý článek zde DP-Aréna,Pavel Ďuran


Oprava Libeňského mostu? Rozhodnou peníze

Zahájení oprav se původně plánovalo na letošní podzim a rekonstrukce měla stát podle prvních propočtů zhruba půl miliardy korun.

"To byla částka, která nyní už vůbec nemusí platit," řekl Tomáš Mrázek, mluvčí Technické správy komunikací hlavního města (TSK).

Uvažuje se také o demolici

Most mohou nakonec i zbourat. Nové výpočty nákladů na rekonstrukci totiž hovoří o sumě dvakrát až třikrát vyšší, tedy o jedné až půldruhé miliardě korun.

"Jde o to, jak velký bude rozsah oprav," pokračoval Mrázek, který nevyloučil ani to, že most bude zbourán a postaven nový. "Jako památka chráněn není, takže by to bylo možné," poznamenal.

Pochybnosti o opravách

"Můžeme opravit most podle původních plánů, ale jeho životnost prodloužíme zhruba o deset až patnáct let a pak bude muset někdo přijít po nás a opravovat ho znovu. Proto je nutné vše přehodnotit. Výhodnější by bylo učinit takové zásahy, aby byla životnost mostu prodloužena například o sto let," navázal městský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).

Ten také potvrdil, že se teď o Libeňském mostě intenzivně jedná a že už za několik dní by mohlo padnout definitivní rozhodnutí. "Všechno je to hlavně o penězích, ty nakonec rozhodnou o tom, kdy a v jakém rozsahu budeme most opravovat," konstatoval.

Zasáhnout může krize

To potvrdil i mluvčí TSK Tomáš Mrázek. "S opravou samozřejmě počítáme. Zásadní bude, zda město na rekonstrukci uvolní peníze, a to zatím nevíme. Šetření v souvislosti s protikrizovými opatřeními se mohou dotknout i Libeňského mostu. Rozhodnutí tak bude především na magistrátu, jinak jsme připraveni začít letos," prohlásil.

Betonový most navržený v kubistickém slohu je nejdelším silničním mostem v hlavním městě. Pro veřejnost byl otevřen 29. října 1928, a to u přiležitosti 10. výročí vzniku Československé republiky. Libeňský most trochu poničily i srpnové povodně v roce 2002. Jeho rekonstrukce se původně plánovala už na rok 2007, ale ze záměru sešlo.
celý článek zde....zdroj Pražský deník



Samotná mostní konstrukce má délku 370 m, spolu se zemní rampou na Holešovické straně pak 780 m, což ho činí nejdelším silničním mostem v metropoli. Oproti ostatním starším mostům, které byly stavěné se šířkou 16 m, tento už byl o pět metrů širší. Po svém otevření měl již asfaltovou vozovku i těleso pro tramvajovou dopravu.

Betonový most, navržený v kubistickém slohu podle projektu architektů Pavla Janáka a Františka Mencla, má pět kleneb o rozpětí 28 až 42,8 m, na libeňské straně pak klenbu jedinou o rozpětí 48 m a ve středu ostrova je rámová konstrukce o rozpětí 6,2 m. Nahradil původní dřevěné provizorium z roku 1903. Pro veřejnost se otevřel 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky.

V roce 2002 byl při povodních mírně poškozen; jeho rekonstrukce byla plánována na rok 2007. Prohlášení radnice v Praze 8 však vyvolávalí oprávněné pochybnosti. Rekonstrukce totiž v danou dobu neproběhla. Jestli při rekonstrukci dojde ke zboření a následnému postavení není jasné. Proti těmto snahám jdou hlasy navrhující památkovou ochranu Libeňského mostu.
zdroj WIKIPEDIE


Architektura: Spiknutí proti Janákovi?

Památkám české architektury 20. století nastávají zlé časy. O jejich hodnotě začalo rozhodovat několik málo úředníků na ministerstvu kultury a soud těchto lidí nedovedou zvrátit ani celé sbory expertů................celý článek zde ,autor Rostislav Švácha, Právo











 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama